فانتاکروم
فانتاکروم چیست؟
۱۴ اسفند ۱۳۹۷
فانتاکروم
فانتاکروم در صنعت خودرو
۱۴ اسفند ۱۳۹۷

آموزش روش آبکاری با فانتاکروم

فانتاکروم

روش اجرای آبکاری با فانتاکروم

روش اجرای آبکاری فانتاکروم

روش اجرای آبکاری با فانتاکروم

آموزش مراحل انجام کار  با فانتاکروم و طرز استفاده از رنگ فانتاکروم:

فانتاکروم، دستگاه فانتاکروم: آبکاری با دستگاه فانتاکروم بسیار ساده است و در سه مرحله پرایمر، اکتیو و کوتینگ انجام میگیرد، آبکاری پاششی دارای ۱۰۰ طیف رنگی متفاوت به جز رنگ سفید است و باید در نظر داشته باشید که باید قبل از انجام عملیات مربوط به آبکاری، لازم است سطح اجسام صاف و صیقلی شود، در ادامه به شرح مراحل انجام آبکاری با فانتاکروم میپردازیم:

مرحله پرایمر:

در مرحله اول، زیر سازی سطح مورد نظر برای آببکاری را انجام میدهیم که سطح آماده ی آبکاری شود، برای زیر سازی سطوح فلزی، چوبی و پلاستیک پلی استر از پرایمر مخصوص همان سطوح استفاده میکنیم و برای سطوح کاملا براق مانند شیشه و سرامیک بدون نیاز به زیر سازی مرحله آبکاری را انجام میشود.

مرحله اکتیو:

در مرحله دوم، سطح را برای آبکاری اکتیو می‌کنیم، این مرحله با پاشش اکتیواتور انجام می‌شود و بعد از آن جسم را با آب مقطر کاملا شستشو می‌دهیم.

مرحله کوتینگ:

در مرحله آخر، آبکاری را انجام می‌دهیم و به سطح آبکاری شده یک لایه محافظ اسپری می‌کنیم.

مواد آبکاری فانتاکروم از یون‌های مثبت و منفی یا کاتد و اند ساخته شده اند و پس از انجام واکنش لازم بر روی سطوح مورد نظر قرار می‌گیرند، فانتاکروم از جمله موادی محسوب می شود که برای انجام آبکاری بروی سطوح آینه کاری شده و صیقلی نیز کاربرد دارد.

طیف‌های رنگی فانتاکروم در آبکاری طلا و انواع جواهرات به صورت رویه‌ها و پوشش‌های مختلفی از قبیل رنگ‌های آبی، قرمز، بنفش و طلایی خودنمایی می‌‌کند.

طرز استفاده از رنگ فانتاکروم:

رنگ کروماتیک فانتاکروم در سه مرحله اسپری می شود که شامل مراحل زیر است:

  • پوشش پایه
  • پوشش فلزی نیترات نقره ای
  • پوشش شفاف کریستالی

هم چنین شایان ذکر است که در این روش محدودیت‌های اندازه حمام‌های کرومی و اتاق‌های خلاء وجود ندارد.

ویژگی خرید دستگاه فانتاکروم از گروه مهندسی آرین کروم

گروه فنی و مهندسی آرین کروم اولین تولید کننده دستگاه فانتاکروم با به‌روزترین استانداردها در ایران است. دستگاه تولید شده توسط آرین کروم علاوه بر ۵ سال گارانتی معتبر دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز دارد.

ارائه مشاوره قبل از خرید، آموزش رایگان افکت‌های آبکاری و پک هدیه مواد اولیه رایگان مزیت دیگر خرید از آرین کروم است به این صورت که پس از انجام مشاوره اولیه با متخصصین آرین کروم و خرید دستگاه تمامی افکت‌های آبکاری به صورت رایگان به شما آموزش داده شده و در جهت کمک به کسب و کار شما یک پک مواد اولیه نانو ۷۵ لیتری به شما هدیه داده می‌شود.

 

پاسخ به سوالات متداول در مورد فانتاکروم

 


۱مقاومت جسم در برابر خوردگی پس از آبکاری حفظ میشود؟
بله، و به منظور بالا بردن مقاومت جسم، پس از انجام آبکاری به آن مواد محافظت کننده اسپری میکنیم، که باعث افزایش مقاومت در برابر حرارت، شرایط جوی و خوردگی میشود.
۲آیا میشود برای همه اجسام از یک پرایمر استفاده کرد؟
خیر. برای هر جسم باید از پرایمر مخصوص خودش استفاده کرد.
۳آیا تعداد افکت های آبکاری محدود هستند؟
خیر، شما میتواند با سلیقه خود رنگ های آبکاری را ترکیب و بینهایت طرح برای آبکاری ایجاد کنید.

 

مشاوره رایگان قبل از خرید

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید دستگاه فانتاکروم از گروه فنی و مهندسی آرین کروم می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:

 

۴/۵ (۹ نظر)

1 Comment

  1. سروش گفت:

    با سلام و وقت بخیر خدمت همکاران عزیزم من از مشهد با شما تماس میگیرم و میخواستم ببینم قیمت دستگاه چند هست و چقدر باید هزینه کنم تا بتونم یک دستگاه کامل را واسه کسب و کارم راه اندازی کنم و شما چقدر منو کمک میکنید

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس